Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Bioodpad: školní projekt pro 2. stupeň základní školy
Dvořáková, Kateřina ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
O správném nakládání s bioodpadem se začalo mluvit vcelku nedávno, a veřejnost tak o něm stále nemá dostatečné množství informací a ucelený názor. Aby se s biologickým odpadem správně nakládalo, je nutná znalostní vybavenost a kladný postoj k tomuto tématu, čehož můžeme při výuce dosáhnout aktivizací žáků pomocí projektového vyučování. Vyučovat v projektech je skvělým prostředkem pro porozumění dané problematice, což může ovlivnit postoje žáků k nakládání s bioodpadem. Cílem této diplomové práce bylo vytvořit projekt na téma Bioodpad, a následně zjistit, jak se změnily znalosti a názory žáků, o biologicky rozložitelném odpadu. Vytvořený projekt byl ověřen na druhém stupni ZŠ, pro kterou je primárně určen. Zapojilo se celkem 54 žáků 6. ročníku, kterým byl před začátkem projektu zadán pretest zjišťující vstupní znalosti o biologickém odpadu a jejich názor na třídění bioodpadu. Po proběhnutí projektu žáci vyplnili posttest a porovnáním jednotlivých odpovědí bylo zjišťováno, zda a jak se změnily znalosti testovaných žáků a jejich postoj k tématu. Odpovědi jednotlivých žáků v pretestu a posttestu byly vyhodnocovány pomocí neparametrického Wilcoxonova párového testu a z celkových výsledků bylo zjištěno, že projektové vyučování mělo přínos nejen v kognitivní oblasti, ale především v afektivní oblasti...
Projektová výuka, její realizace a vliv na žákovo učení
Škarková, Barbora ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Blažová, Kateřina (oponent)
Cílem diplomové práce bylo zjistit, jak učitelé realizují projektovou výuku s hlavním zaměřením na gymnázia a výuku biologie a také prozkoumat, jaký má projektová výuka vliv na žákovo učení. Data byla získávána metodou polostrukturovaných rozhovorů, které byly uskutečněny se dvanácti učiteli a padesáti žáky na šesti gymnáziích ve třech krajích Česka. Pro zpracování dat byla použita metoda zakotvené teorie. Učitelova realizace projektové výuky a vliv projektové výuky na žákovo učení jsou ovlivněny různými aspekty, které jsou v práci diskutovány. Součástí práce je analýza vybraných českých literárních a internetových zdrojů informací zabývajících se projektovou výukou. Klíčová slova: projektová výuka, realizace projektové výuky, zakotvená teorie, gymnázium, biologie

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.